guldbrun glam.

Hej jag har skapat en ny kategori som jag kallar makeup.
Där kommer jag lägga ut tips på makeup och tekniker för bästa sotningen eller snyggaste färgläggningen.
Till att börja med har jag gjort en enkel vadags/fest makeup, färgen för ögonlocken är guldbrun.
-
Det första man alltid ska börja med är att tvätta ansiktet och sedan lägga en dagcreme. Efter det så ta conceler, flytande eller fast och ta på blämmor, röda näsvingar och mörka ringar under ögonen. Efter det lägg en underlagscreme (foundation). Jag andvänder mineralpuder foundation för det täpper inte porerna så som vanlig foundation och jag får puder+foundation i ett.
-
När man är klar med hyn så börjar man med ögonen. Då andvänder jag en ögonfransböjare först och sedan en eyeliner kajal penna vid inre franskanten och en vanlig eyelinerpen tätt intill fransraden på ögonlocket.
Efter det så tar jag mascara. Se till att få långa och flirtiga fransar som ser bättre ut på längre håll.
När du ska börja med ögonskuggan är det viktigt att du lägger en bas ögonskugga. Det är en ljus beige ögonskugga som jämnar ut färgen på ögonlocken och applicera denna upp till ögonbrynet, andvänd en medelstorborste. Bestäm dig för ett färgtema som matchar tillexempel dina kläder. Jag valde en guldbrun för det passar till det mesta. Så då tog jag en ljus guldig ögonskugga och applicerade på hela ögonlocket inte längre än vid ögongloben. För när du har lagt den färgen så ta en mörkare färg, jag valde en mörkbrun och la vid ögongloben ( man kan säga att det är där ögonlocket slutar och huden mot ögonbrynet slutar precis vid ögats slut) med den mista penslen för att det skulle synas. När du har lagt den där sudda ut den med en stor pensel och dina ögon är klara.
-
Då börjar vi med ögonbrynen. Såklart noppa och fixa dem innan ni målar dem. Ta en ögonbrynspenna som är lik din egna färg, tänk att du bara ska markera dem lite. Borsta sedan med borsten som finns på locket och sätt lite rouge på kinderna. Ta det på kindbenet och upp till tinningarna.
Det sista jag andvända var ett läppbalsam för mjuka läppar. Done!
Allt sminket jag andvände.
Sähär ska ögonen se ut.
Det hela resultatet.
Hoppas ni fattade haha.
Kisses*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0